Het magische voetbalweekend van Nigel bij Arjen Robben!

Terug

8 april 2018

Op zaterdag 8 april was het dan zo ver. Nigel ging op weg om zijn superheld Arjen Robben te gaan ontmoeten. Om half 5 in de ochtend ging de wekker al, want Nigel zou samen met zijn vader, moeder en zus met het vliegtuig naar München gaan.

Pieter en Wilco van FC Robinstijn stonden om half 6 op vliegveld Eindhoven Nigel en zijn familie op te wachten. Na wat drinken gingen we naar de gate. Dat was wel spannend, want Nigel werd door de douaniers gefouilleerd. Alles was natuurlijk goed en we gingen snel het vliegtuig in. Nigel ging bij het raampje zitten, zodat hij alles goed kon zien. Om 8.15 uur precies landden we in München en gingen we met de taxi naar ons hotel.

Allianz Arena

Even opfrissen en daarna de stad in. Ons hotel was midden in het centrum dus het was niet ver lopen. We zagen mooie oude gebouwen en heel veel winkels. Ook de fanshop van Bayern München was vlakbij ons hotel, dus daar moesten we zeker even naar binnen. In de stad liepen al veel mensen met rode en geel-zwarte shirtjes rond, want vanavond stond de absolute kraker Bayern – Borussia Dortmund op het programma. En in de Allianz Arena zou Nigel zijn grote held Arjen Robben voor het eerst in zijn leven LIVE zien spelen.

’s Middags had Nigel nog wat geslapen en zich klaargemaakt voor de wedstrijd. Nadat hij zijn Robben-shirt had aangetrokken, gingen we naar de lobby van het hotel. Daar hadden Pieter en Wilco nog een verrassing voor hem: een cap en een sjaal van Bayern. Nu was hij er helemaal klaar voor. We stapten in de taxi en een half uurtje later kwamen we bij het stadion aan. En wat was het daar ongelooflijk druk. Heel veel auto’s, bussen en supporters. Voordat we het stadion in mochten werd iedereen gefouilleerd. Ook nu was alles weer goed.

Na een klein hapje gingen we het stadion in, op naar onze plaatsen. Arjen Robben had voor ons supergoede plaatsen geregeld. We zaten precies in het midden en dichtbij het veld, zodat we hem goed konden zien. En jee, wat was dit stadion groot! Nigel en zijn familie waren nog nooit in een stadion geweest. En zaten ze daar ineens tussen 75.000 hartstochtelijke supporters! De sfeer was geweldig en Nigel vond het allemaal prachtig. Er was zelfs een zwevende camera boven het veld aanwezig. Supercool om dit allemaal te zien.

Arjen scoort!

Toen kwamen de spelers uit de spelerstunnel. Alle supporters begonnen te zingen en de spelers werden voorgesteld. Al die sterren op een rijtje en daar stond zijn held Robben ook bij. De wedstrijd begon en Bayern maakte al vroeg de eerste goal. Het stadion ontplofte, wat een lawaai maakten de supporters! Al snel viel ook een tweede goal. Opnieuw ontplofte het stadion. De supporters begonnen te zingen en te springen. Het stadion trilde ervan. Nigel vond het prachtig en werd steeds enthousiaster. Daarna werd het weer spannend, want Dortmund maakte een schitterend tegendoelpunt. Met 2-1 gingen beide ploegen rusten en wij hadden ook even de kans om op adem te komen.

De tweede helft stond Robben mooi aan onze kant, zodat we hem nog beter konden zien. Het leek wel alsof hij had gewacht met scoren, want direct na rust maakte Robben de 3-1 met zijn bekende actie: al dribbelend zocht hij zijn tegenstander op, ging hem aan de binnenkant voorbij en schoot hem met links met een boogje in de verre hoek. Opnieuw ontplofte het stadion en ook Nigel kon niet meer blijven zitten. Bayern scoorde zelfs nog een keer en de wedstrijd eindigde met 4-1. Wat een wedstrijd en wat was Robben goed! Hij werd ook uitgeroepen tot man van de wedstrijd. Nou, dat was ie voor Nigel zeker!!!

Na de wedstrijd moest Robben op het veld nog interviews geven. Nigel en Pieter liepen naar beneden om nog even naar hem te zwaaien. Toen gingen we naar de taxi, maar wat was het druk. Moe en voldaan kwamen we rond 22.00 uur aan in ons hotel. Maar wat was het een mooie avond geweest!

Dé ontmoeting

De volgende ochtend om 8.30 uur zaten we al weer aan het ontbijt. Nigel had goed geslapen en was klaar voor weer een bijzondere dag. De dag waarop hij zijn idool echt zou gaan ontmoeten. Na het eten gingen we met de taxi naar het trainingscomplex van Bayern München. Het was ongeveer 20 minuten van ons hotel. Nigel kon maar niet geloven dat hij Robben echt ging ontmoeten. Bij het trainingscomplex stonden supporters die graag naar binnen wilden, maar het was vandaag een besloten training dus niemand, behalve familie en vrienden van de spelers, mocht naar binnen. Nigel was teleurgesteld, maar Robben wist dat wij kwamen en vrienden van hem mochten naar binnen, dus werden wij wel heel hartelijk ontvangen. We kregen een prachtige plek op het familieterras waar de spelers vanuit de kleedkamer allemaal langs kwamen. Nigel ging met al deze spelers op de foto en kreeg ook een mooie handtekening van ze.

Helaas kwamen vooral alleen de wisselspelers naar buiten en bleven de basisspelers binnen trainen en lieten ze zich daar verzorgen. Maar Nigel stond zo toch maar mooi met diverse grote Bayern-sterren op de foto: Xabi Alonso, Thomas Muller, Douglas Costa, Kingsley Coman en ook trainer Carlo Ancelotti.

En toen ineens kwam zijn grote held Arjen Robben naar buiten gelopen. Hij ging direct naar Nigel toe en schudde hem de hand. Hij kwam lekker bij ons zitten en had als cadeau een origineel wedstrijdshirt met handtekening voor Nigel meegenomen. Arjen had alle tijd voor hem en Nigel had enkele goede vragen voor Arjen. We spraken nog even over de wedstrijd en hoe goed hij had gespeeld. Arjen was zelf uiteraard ook heel tevreden over zijn eigen wedstrijd. Na een half uurtje waren alle vragen van Nigel beantwoord en zette Arjen nog een aantal handtekeningen, waarvan ook ééntje speciaal voor de oma van Nigel. Natuurlijk maakten we nog enkele mooie foto’s als dierbare herinnering aan deze bijzondere ontmoeting. We namen afscheid en bedankten Arjen voor alles wat hij voor ons gedaan heeft. Hij is niet alleen een van de beste voetballers ter wereld, maar ook als mens een absolute topper.

We besloten nog een drankje te nemen om even bij te komen. Daarna gingen we met de taxi terug naar het hotel, liepen nog even naar het centrum om wat te eten en gingen ons daarna voor de terugreis klaarmaken. De taxi bracht ons naar het vliegveld en daar had Nigel nog een verrassing voor Pieter en Wilco; een grote doos met bonbons. Na een voorspoedige vlucht, landden we zondagavond laat weer in Eindhoven.

Zo kwam er een einde aan een onvergetelijk weekend voor ons allemaal! Een weekend met de ware magie van FC Robinstijn!

Een speciaal woord van dank aan: